بزرگ و برجسته کردن باسن: عمل جراحی پروتز

برای مردان و زنان که می‌خواهند اندازه، حجم و شکل باسن خود را تغییر دهند، جراحی پروتز باسن می‌تواند به تغییر ظاهر آن‌ها کمک نماید. ممکن است در اثر عواملی همچون ژنتیک، کاهش بیش از حد وزن و افزایش سن، ناحیه باسن ظاهری صاف به خود بگیرد. این موضوع باعث نگرانی افراد بسیاری می‌شود.  متخصصین ما در کلینیک زیبایی صدف قادر هستند از طریق روش‌های نوین علمی همچون، عمل زیبایی باسن برزیلی، باسن را حجیم‌تر کرده و ظاهر آن را زیبا سازند، در نتیجه تناسب ناحیه باسن شما افزایش خواهد یافت. این فرایند بدون ایجاد جای زخم و خطرات ناشی از ایمپلنت گذاری برای بیماران صورت می‌پذیرد.

تقویت و بزرگ کردن باسن روشی است که باعث تغییر شکل و افزایش حجم باسن (منطقه گلوتئال) می‌شود، به نحوی که باسن بالاتر رفته و ظاهر آن متناسب‌تر می‌شود. در طی ده سال گذشته، این روش در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار گشته است. باسن خوش فرم نشانه‌ای از زیبایی محسوب شده و باعث جذابیت بیشتر می‌شود. شایع‌ترین روش برای تغییر شکل و بزرگ کردن باسن، پروتز باسن است.

آیا شما کاندیدای مناسبی برای پروتز باسن محسوب می‌شوید؟

• اگر باسن شما نسبت به چهارچوب بدنتان کوچک‌تر است و می‌خواهید از تناسب بیشتری برخوردار گردید.
  • اگر شکل باسن شما بیش از حد صاف و یا مربع ای شکل است، اگر می‌خواهید انحنای آن افزایش یابد و ظاهری جوان به خود بگیرد.
  • اگر در اثر کاهش وزن و یا افزایش سن باسن شما شل، ضعیف و صاف شده است.
  • اگر بدن شما به‌خوبی در لباس‌هایتان فرم نمی‌گیرد.

عمل پروتز باسن می‌تواند برای شما مفید باشد.

جنبه‌های مثبت پروتز باسن

• لباس‌ها و لباس شنای شما فرم بهتری به خود می‌گیرند.
  • ظاهر بدن شما متناسب‌تر و خوش فرم تر خواهد شد.
  • باسن شما سفت‌تر، گردتر و حجم دارتر خواهد شد، ظاهر آن جوان و خوش فرم خواهد شد.

جنبه‌های منفی پروتز  باسن

• ممکن است پروتز بعد از عمل تغییر مکان دهد یا برخی از چربی‌های باسن باز جذب شوند و در باسن عدم تقارن ایجاد شود.
  • اگر شما بسیار لاغر باشید و بخواهید به میزان قابل توجهی باسن خود را حجم دار نماید، ممکن است فقط پروتز زیبایی باسن تنها راه شما باشد.
  • به علت تورم بعد از عمل، ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد تا اثر کامل این عمل جراحی خود را نشان بدهد.

پروتز باسن چگونه انجام می‌شود؟

محبوب‌ترین روش برای برجسته کردن باسن، جراحی و کاشت پروتز است که ممکن است در این روش از تزریق چربی باسن هم استفاده گردد. پروتز برای کسانی که باسن صاف یا بد شکل دارند، به‌ویژه برای کسانی که بافت چربی‌شان محدود است، مفید می‌باشد. ولی برای کسانی که در اثر کاهش وزن میزان قابل توجهی از چربی خود را ازدست‌داده‌اند  و باسنشان زیاد ضعیف شده است، زیاد مؤثر نیست.

• در این روش پروتزی نرم و حجم دار از جنس سیلیکون، از طریق یک برش وارد باسن می‌شود. این برش در چین‌های طبیعی باسن یا مکان‌های جایگزین پنهان می‌شود. جراح پلاستیک در طول مشاوره به شما اطلاعات بیشتری در مورد مکان این برش‌ها ارائه خواهد کرد.
  • پروتز در زیر باسن (عضلات بزرگ گلوتئال) و بالای استخوان لگن قرار داده می‌شود.
  • محل برش با بخیه بسته می‌شود، درین ها (ابزاری جهت جمع آوری ترشحات محل جراحی) کارگذاشته شده و به بیمار توصیه می‌شود بعد از عمل جراحی از لباسی کشی و چسبان استفاده نماید.

برش‌ها و جای زخم جراحی چگونه خواهد بود؟

به‌طور معمول برش‌ها در چین‌های طبیعی باسن ایجاد می‌شود. ممکن است برش‌ها در گوشه‌های بیرونی و بالای باسن و یا در پایین چین گلوتئال ایجاد شوند.

عمل جراحی پروتز باسن چه مدت طول می‌کشد؟

به‌طور کلی به نوع و میزان افزایش حجم باسن بستگی دارد. بسته به این که پروتز باسن با لیپوساکشن همراه باشد یا نه، معمولاً بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

آیا این روش آسیبی به بدن می‌رساند؟

در این روش، متخصصین بیهوشی ما به شما اطمینان خواهند داد که دردی را حس نکرده و در راحت‌ترین حالت ممکن تحت جراحی قرار بگیرید. در طی عمل شما خواب خواهید بود. جزئیات و روند آن در طول مشاوره به شما ارائه خواهد شد. پس از جراحی، اگر درد و ناراحتی داشته باشید، از طریق دارو کنترل می‌شود. معمولاً اگر دردی وجود داشته باشد، در عرض چند روز فروکش خواهد کرد.

چگونه باید برای انجام جراحی آماده شوم؟

جراح شما دستورالعمل‌های لازم را قبل از عمل ارائه خواهد کرد. او هر گونه سؤال شما پاسخ خواهد داد. سابقه پزشکی شما به‌صورت کامل بررسی شده و سپس شما تحت یک معاینه کامل قرار می‌گیرد تا سلامت شما برای عمل مورد ارزیابی قرار گیرد.

پیش از جراحی لیفت باسن ممکن است جراح موارد زیر را از شما در خواست کند:

• توقف مصرف سیگار حد اقل شش هفته قبل از جراحی
  • اجتناب از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی، و برخی از داروهای گیاهی که باعث افزایش احتمال خونریزی می‌شوند.
  • صرف نظر از نوع عمل جراحی، تنظیم آب بدن شما قبل و بعد از عمل جراحی برای بهبودی کامل بسیار مهم است.

مراقبت‌های بعد از عمل و بهبودی

جراح در خصوص زمان مناسب بازگشت به فعالیت‌های روزمره با شما صحبت خواهد نمود. بعد از عمل، پرستار اطلاعات دقیق و دستورالعمل‌های لازم را به شما ارائه خواهد کرد، از جمله در مورد موارد زیر:

• در خصوص درین ها، اگر برای شما درین کار گذاشته شده باشد.
  • در خصوص نشانه‌ها و علائمی که تجربه خواهید کرد.
  • علائمی که ممکن است به آن مبتلا شوید.

بعد از عمل پروتز باسن

محل برش که پزشک از طریق آن پروتز و لوله کانول را وارد می‌کند، ممکن است برای چند روز ترشحاتی داشته باشد. لوله‌های مخصوصی وارد این برش شده تا مایعات را جمع آوری کرده و از محل زخم دور نگه دارد. شما لباس‌های تنگ مخصوصی خواهید پوشید تا ناحیه باسن فشرده نگه داشته شود. پزشک مدت زمان لازم برای پوشیدن این لباس را خواهد گفت که معمولاً چند هفته است. وقتی اثرات بی‌حسی برطرف شود ممکن است مقداری درد را تجربه نمایید. اگر درد شدید و طولانی باشد با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین ممکن است بعد از عمل مقداری تورم داشته باشید که در برخی از موارد تورم برای هفته‌ها یا ماه‌ها باقی می‌ماند. با جراح خود در تماس باشید تا مشخص نماید که درد و تورم شما طبیعی یا نشانه‌ای از یک مشکل است.

دوره بهبودی بعد از عمل جراحی پروتز باسن

بسیار مهم است که شما دستورالعمل‌های تهیه شده توسط پزشکتان را پیگیری نمایید. این اطلاعات شامل نحوه استفاده از لباس‌های مخصوص، مراقبت از درین های کارگذاشته شده، مصرف آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده و سطح فعالیت‌های مجاز برای شما می‌باشد. همچنین جراح دستورالعمل‌ها و اطلاعات دقیقی در مورد علائمی که تجربه خواهید کرد و یا عوارض پروتز باسن که ممکن است ایجاد شود، را به شما ارائه خواهد داد.

نتیجه عمل چه مدت باقی می‌ماند؟

تحت شرایط معمول نتیجه جراحی پروتز باسن طولانی مدت خواهد بود. اگر پروتز برای شما کاشته شود، نیازی به برداشتن آن نیست، مگر آنکه عارضه‌ای برای شما ایجاد کند. اگرچه این روش شکل و فرم باسن شما را بهبود می‌بخشد، اما باید سبک زندگی سالم را رعایت کنید تا تناسب اندام شما باقی بماند. گنجاندن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش در زندگی روزمره، می‌توانند ظاهر مناسب شما را حفظ نماید.

هزینه‌ پروتز باسن

هزینه پروتز باسن از پزشکی به پزشک دیگر متفاوت است. همچنین به ناحیه مورد نظر و میزان افزایش حجم نیز بستگی دارد. پروتز باسن، لیفت باسن و شکل دهی مجدد آن می‌تواند شامل مراحل متعددی گردد (مانند تزریق چربی). از آنجا که عمل لیفت باسن عمل زیبایی محسوب می‌شود، بیمه‌ها هزینه آن را پوشش نمی‌دهند. بسیاری از جراحان طرح‌های اعتباری خاصی را ارائه می‌دهند که عمل برای بیماران مقرون به‌صرفه باشد.