درمان ریزش موی سر با مزوتراپی مو

پیش از این، ریزش مو تنها یک مشکل مرتبط با پیری و افزایش سن بود. اما امروزه نگرانی عمده مردان و زنان (صرف نظر از سن آن‌ها)، مسئله ریزش مو، کم‌پشتی مو یا طاسی است. امروزه با تغییرات عمده در شیوه زندگی و افزایش فشارهای جسمی و روحی، پدیده ریزش مو تبدیل به یک معضل رایج در میان مردان و زنان شده است. اما دیگر لزومی ندارد به دلیل ریزش موی خود، احساس ناراحتی یا کمبود اعتماد به نفس داشته باشید.ترمیم مو با استفاده از روش لیزرتراپی مو برای درمان ریزش مو و با درمان مزوتراپی مو پیشرفته در کلینیک فوق تخصصی زیبایی صدف، در حال حاضر رشد مو امکان پذیر و آسان شده است.

ریزش موی بدون بروز اسکار یک نوع از ریزش مو است که در آن پوست سر، طبیعی به نظر می‌رسد، اما حاوی تعداد زیادی از فولیکول‌های خالی مو می‌باشد. اما در ریزش موی با اسکار، فولیکول‌های مو برای همیشه از بین رفته‌اند. در این شرایط، طاسی می‌تواند در یک منطقه موضعی، منطقه کوچک، منطقه بزرگ و یا در تمام سر رخ ‌دهد و  نیاز به تقویت مو می باشد .

بیشتر بیماران درمی‌یابند که برای مشاهده نتایج، نیاز به پنج یا شش جلسه درمان ریزش موی سر در طی یک دوره شش ماهه دارند. با این حال نتایج افراد متفاوت است و شما ممکن است برای رسیدن به درمان قطعی ریزش مو  نیاز به درمان بیشتر یا کمتری داشته باشید.

علت‌ها و دلایل ریزش مو

در این مرکز عمل پیوند مو و کاشت مو توسط خانم دکتر فرح آل‌قیس انجام می‌شود،
تصاویر قبل و بعد از پیوند کاشت مو

علت ریزش موی سر یا طاسی برای هر فرد متفاوت است و بالطبع راه های درمان ریزش مو نیز متفاوت می باشد. ریزش موی برخی از افراد ممکن است به دلیل اختلالات ژنتیکی باشد، اما برخی دیگر تحت تاثیر نژاد خود و همچنین تخریب فیزیکی و از دست دادن فولیکول‌های موی خود و یا شوره ی سر هستند. ریزش مو همچنین می‌تواند ناشی از شیمی درمانی و آسیب مکرر فیزیکی به موهای شما، عدم تعادل هورمونی، عفونت و یا سایر عوارض پزشکی باشد.

ریزش مو در مردان

ریزش مو در مردان می‌تواند ناشی از عوامل ژنتیکی، هورمونی، استرس، داروها، تغذیه ضعیف و غیره باشد. رایج‌ترین نوع طاسی، بروز طاسی در وسط جلوی سر و یا عقب نشینی خط مو در پیشانی است، که  به ریزش مو به اندازه یک چهارم دایره در تاج سر یا پس سر می‌رسد و در نهایت، تمام سر دچار ریزش مو و طاسی کامل می‌شود.

ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان می‌تواند بسیار نگران کننده و آزار دهنده باشد. بسیاری از اوقات، علت آن تغذیه نامناسب، استرس، کمبود آهن، عدم تعادل هورمونی، جراحی، داروها، ژنتیک و غیره است. طاسی در زنان اغلب با کم پشت شدن مو در بخش تاج سر شروع شده و در نهایت منجر به ریزش موی کامل در تاج سر می‌گردد. جلوگیری از ریزش مو در زنان از مهمترین دغدغه های هر خانمی میباشد.

آیا روش مزوتراپی برای شما موثر است؟

یکی از راه های درمان ریزش مو ، مزوتراپی است. برای اینکه بدانید آیا مزوتراپی برای درمان ریزش مو سر شما را حل می‌کند، شما نیاز به مشورت با پزشکان متخصص ما در کلینیک فوق تخصصی زیبایی صدف دارید. پزشکان ما پس از بررسی وضعیت فعلی شما، مشکل و راه حل آن را برای شما توضیح داده و مشخص خواهند کرد که آیا درمان ریزش موی سر با مزوتراپی مو برای شما موثر خواهد بود. شما در تصمیم‌گیری خود آزاد خواهید بود، تا روشی را انتخاب کنید که برای مدت طولانی شما را از موهای زیبا و دائمی بهره‌مند سازد .

مزوتراپی چیست و عملکرد آن چگونه است؟

کلینیک فوق تخصصی زیبایی صدف، بهترین خدمات را به بیماران ارائه می‌دهد. متخصصین ما، ابتدا علت ریشه‌ای  ریزش مو را تشخیص داده و پس از انجام بررسی کامل و تحقیقات، بهترین درمان یا راه حل ممکن را ارائه می‌دهند. متخصصان کلینیک صدف، با تجربه، آموزش دیده و در زمینه مزوتراپی و درمان ریزش مو، صاحب نام هستند. افرادی که برای درمان به ما مراجعه می‌کنند، راضی و خوشحال و بدون هیچ گونه نگرانی از ریزش مو به زندگی و کار خود باز می‌گردند.

هدف از مزوتراپی پوست و مو، درمان ریزش مو در زنان و مردان است. تکنیک مزوتراپی، که چندین دهه استفاده ‌شده است، نتیجه‌ای پایدار و رضایت بخش را تضمین می‌کند، زیرا روند رشد مو را کند می‌سازد. پس از ۵ جلسه درمان، ریزش مو متوقف می‌شود و بعد از جلسه هشتم، موها دوباره شروع به رشد می‌کنند. مزوتراپی باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، که این موجب تحریک تجدید حیات فولیکول‌های مو، تقویت فیبر مو و راه اندازی مجدد فرآیند رشد مو می‌گردد.

موثر بودن درمان ریزش مو با مزوتراپی به این دلیل است که ما به طور مستقیم مواد را بر منطقه مورد نظر اعمال می‌کنیم. درمان‌های مرسوم نمی‌توانند تا این حد در عمق پوست سر عمل کنند. در درمان ریزش مو با مزوتراپی مواد تشکیل دهنده این محلول، موجب بهبود بازسازی سلول‌ها، توقف ریزش مو و بهبود رشد مو می‌گردد.

مراحل تکنیک مزوتراپی

درمان ریزش مو شدید با مزوتراپی در طول یک دوره هشت تا ۱۰ جلسه‌ای انجام می‌شود. زیرا چندین جلسه درمان برای ظهور اثرات مزوتراپی موی سر مورد نیاز است. نتایج آن لزوماً در همان جلسات ابتدایی، قابل مشاهده نیست. هر جلسه حدود نیم ساعت طول می‌کشد و باید هر ۱۵ روز انجام شود. با تقبل قیمت مزوتراپی  در طول درمان مزوتراپی ما یک محلول خاص را به پوست سر تزریق می‌کنیم، که مستقیماً به فولیکول‌های مو می‌رسد و آن‌ها را قوی‌تر می‌سازد. شما هیچ گونه ناراحتی، درد یا عوارض جانبی را در طول درمان و بعد از آن، احساس نمی‌کنید.

مدت عملیات درمان مزوتراپی مو ، حدود ۳۰ دقیقه است. این عمل باید دو بار در ماه انجام شود و حداقل جلسات توصیه شده، در حدود ۱۰-۱۲ است. تاثیرات این درمان، دائمی است و هیچ عوارض جانبی به همراه ندارد. این درمان کاملاً بدون درد و بدون دوره استراحت است.

خطرات مزوتراپی

مزوتراپی می‌تواند کمی دردناک باشد، اما موفقیت آن تضمینی است. برخی از بیماران بعد از پنج یا شش جلسه درمان مزوتراپی مو در طی یک دوره شش ماهه متوجه نتایج آن می‌شوند. اما این مدت همیشه بستگی به افراد مختلف دارد.

مراقبت بعد از درمان

درست مثل درمان، مراقبت نیز مهم است، زیرا تعیین کننده دوام و طول عمر رشد موی شما می‌باشد. یک رژیم غذایی مناسب و مصرف داروی ریزش مو تجویز شده توسط جراح ما می‌تواند به شما کمک کند که موهای پرپشت، براق و درخشان داشته باشید.

مزایا و معایب مزوتراپی

جوانب مثبت و منفی این روش درمان مانند سایر روش‌هاست. جنبه مثبت اصلی آن غیر تهاجمی بودن آن است. به این معنی که نیازی به دوره استراحت پس از درمان نیست. از آنجا که هیچ گونه برش و بخیه‌ای در کار نیست، خطر ابتلا به عفونت تقریباً وجود ندارد و مدت زمان بهبودی آن کوتاه است. مزوتراپی مو هیچ‌گونه دردی ندارد، غیر از کمی ناراحتی خفیف که کاملاً قابل تحمل است. اگر شما حتی به کوچکترین درد، حساس هستید، بیهوشی موضعی می‌تواند به بی‌حس کردن منطقه تحت درمان کمک کند. زمان مورد نیاز برای درمان تنها چند دقیقه است. این موضوع کمک می‌کند که فرد بتواند به برنامه پر مشغله خود برسد.

جوانب منفی آن ( درد، قرمزی و خارش) است که تنها تا یک یا دو روز بعد از درمان ادامه دارد که در راههای درمان ریزش مو مشابه دیگر نیز بسیار رایج است. احساس گرما نیز در طی عمل وجود دارد که برای پانزده تا بیست دقیقه طول می‌کشد.

نتیجه‌گیری قطعی این است که مزوتراپی برای ریزش مو مردان و زنان یک گزینه بسیار عالی است که بدون ایجاد هر گونه اختلال در برنامه روزانه فرد، اجرا می‌شود و نتایج مطلوب و مورد نظر را ارائه می‌دهد.

هزینه مزوتراپی

درواقع هزینه مزوتراپی موی سر با توجه به شرایط هر شخص متفاوت خواهد بود. کلینیک فوق تخصصی زیبایی صدف طیف گسترده‌ای از درمان ریزش مو را با توجه به نیازهای فردی و ترجیحات متقاضیان در سراسر ایران ارائه می‌دهد. این کلینیک، با بهره‌گیری از برترین متخصصین تیم کاشت مو، بهترین درمان غیر جراحی ریزش مو در ایران را به شما ارائه می‌دهد. دسترسی به بهترین‌ها، نیازمند هزینه‌ای درخور است. برای آگاهی از قیمت درمان ریزش موی سر با مزوتراپی می توانید با متخصصان ما در این کلینیک تماس حاصل فرمایید.